Wednesday, May 16, 2007

Una de lenguas...

Primeramente, se publicará una noticia curiosa que apareció en Asturies.com. Se publicará en el idioma original, ya que las dificultades en su comprensión son mínimas, incluso para el que no hable bable.



GREGORIO SALVADOR, VICEDIRECTOR DE LA RAE
El vicedirector de l'Academia de la Lengua Española diz que ye menos grave imponer el castellanu qu'una llingua minoritaria


11/05/2007 El vicedirector de la Real Academia Española de la Lengua, Gregorio Salvador, declaró ayeri que nes comunidaes autónomes con llingua propia "nun pue aprendese español nes escueles", calificando la situación "más grave" que la imposición qu'hebo nel franquismu de la enseñanza esclusiva n'español". El cargu de la RAE afirmó que "Imponer, como se fizo na dictadura, una llingua que falen 400 millones de persones, ye menos grave pa les víctimes qu'imponé-yos como se fai agora, una llingua de millón y mediu o tres millones de falantes".


Salvador, que presentaba'l so llibru "Noticias del Reino de Cervantes. Usos y abusos del español actual" acompañáu pol escritor y académicu Arturo Pérez-Reverte, aseguró que'l mesmu títulu de la obra facía referencia a "les polítiques discriminatories que sufren los castellanofalantes en determinaes comunidaes autónomes" y qu'España ye "lúnicu país del mundu onde la llingua pierde usuarios y onde a los sos falantes se-yos puede negar la posibilidá d'educase nella" lo que calificó de "atentáu a los derechos humanos". L'escritor Pérez Reverte declaróse d'alcuerdu coles palabres del académicu y sorrayó que l'español "nun ye una llingua nacionalista porque nun ye seña d'identidá pa naide" .



Comentarios a la noticia

No es que esté en contra del castellano ni nada de eso. En mi opinión, las lenguas pueden coexistir perfectamente en un ámbito de igualdad en todos aquellos territorios donde se hablen ambas. El ámbito de igualdad no es sólo oficial, sino local y familiar, que es donde estas lenguas han sobrevivido durante más tiempo. Por tanto, me parece que, aprovechándose de la posición de la superioridad en cuanto a número de hablantes del castellano, la RAE quiere imponerse en todos los territorios, y cualquier intento por parte de minorías (que no son más que eso, minorías), de intentar hablar otras lenguas, es visto como un "ataque". Pues bien, ni los "excesos" de ahora en algunas comunidades ni los excesos del castellano durante siglos, por muchos hablantes que tenga, son en mi opinión permisibles, ya que la co-habitabilidad de las lenguas implica un plano de igualdad que debería respetarse, ya sea por parte de la "grande" o de la "pequeña", sin ser justificables imposiciones por parte de ninguna de ellas.

No comments: